Det ekologiska matföretaget Paradiset, som på två och ett halvt år hunnit starta tre fysiska butiker i Stockholm, laddar nu upp inför sin kommande e-handel. Den väntas lanseras till sommaren och idag meddelar Visma att Paradiset har valt ett av deras dotterbolag, Abalon, som leverantör av en lojalitetsplattform.
Ville bygga varumärket med butiker
Och trots att företaget inledningsvis bara haft fysiska butiker så har planerna på e-handel alltid funnits.
- Det har varit en del av planen hela tiden. Först ville vi ha fysiska butiker för att bygga varumärket och sen tror vi att volymen kommer att ligga på nätet, säger företagets vd och grundare Johannes Cullberg till Ehandel.se.
Så ni tror att merparten av er omsättning i framtiden kommer att komma från e-handeln?
- Ja, det tror vi.
Cullberg säger att beslutet att företaget även ska vara en e-handelsaktör, inte har varit svårt.
- Det är en rätt så självklar utveckling, alla aktörer går ju mot nätet nu och det vill vi också göra.
Oklart var det blir hemkörning
När e-handeln startas kommer Paradiset alltså att köra hem maten till kunderna. Huruvida även detta erbjudande i första hand kommer att gälla Stockholmarna, eller om fler städer kan komma att omfattas, är ännu inte bestämt.
- Vi kommer att berätta mer om det under våren, meddelar Johannes Cullberg.