För ungefär ett år sedan meddelade skojätten NilsonGroup att det var dags för en nysatsning på e-handeln. En ny nätbutik på Feetfirst.se för koncernens alla butikskoncept - som Din Sko, Ecco, Nilson Shoes, Jerns och Skopunkten - skulle lyfta bolagets digitala närvaro.
Vid det tillfället jobbade man med kommunikations- och techbyrån Knowit för att ta fram den nya e-handeln. I dag meddelar dock Avensia att de fått uppdraget att vidareutveckla NilsonGroups näthandel.
- Nu är vi redo att ta nästa steg. Vi tror mycket på vårt nya samarbete med Avensia och att deras erfarenhet inom retail kommer att hjälpa oss mycket både tekniskt och strategiskt, säger Mats Nilsson, VD för Nilson Group, i ett pressmeddelande.
Ska leverera app för butikerna
Avensia är van vid att jobba med omnikanal och har flera stora detaljhandlare som kunder. Deras expertis på detta område ska nu hjälpa NilsonGroup att knyta ihop det fysiska med det digitala.
- Vår målsättning är att växa e-handeln och knyta ihop affären med våra fysiska butiker där vi har möjlighet att träffa våra kunder och erbjuda service. Vi vill vara det självklara valet för våra kunder när de ska handla skor både on- och offline, säger Mats Nilsson.
En del av projektet är att leverera en app för butikspersonalen, som ska effektivisera arbetet i de fysiska butikerna och förhöja kundresan i den kanalen, meddelar Avensia.