Hälsningsfrasen "ciao Italia" var inövad och de italienska delikatesserna inhandlade, och därmed var e-handlaren Rebel Walls redo att lansera sin italienska sajt. Det Boråsbaserade bolaget, vars sortiment består av tapeter, har därmed kommit upp i totalt 18 sajter på 14 olika språk.
- Vi har tapeter som tilltalar en global publik och har från start uppfattat och uppfyllt behovet av att kommunicera på lokala språk. Vi är glada att äntligen få öppna upp den italienska marknaden och möta dem helt på deras planhalva. Till och med kundtjänsten är italiensk, säger Fredrik Appelqvist, vd på Rebel Walls, i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Rebel Walls nådde 65 länder på sex år - tar in ny vd
Rebel Walls grundades 2012 och har alltså sedan dess satsat på expansion. Företaget omsatte 28 miljoner kronor år 2017, och prognosen för 2018 är att omsättningen ska komma upp i 36 miljoner kronor. Eftersom företaget arbetar med egen produktion räknar det med att kunna leverera till Italien tre dagar efter att beställningen lagts.
Översättningen en "massiv apparat"
Just nu upplever Rebel Walls snabb tillväxt i framför allt USA och Tyskland, och bolaget har planer på att framöver växa vidare i både Europa och Nordamerika. Dessutom har Rebel Walls planer på att expandera i Asien och Sydamerika - och med den geografiska breddningen lär fler sajter följa, på flera nya språk.
- Översättningsprocessen är en massiv apparat men har genom åren blivit ganska välsmord och smidig. Vinsten i att till fullo undanröja språkförbistringar är mödan värd, säger Sofia Pellgård, Content Coordinator på Rebel Walls, i en kommentar.
Intåget i vad Rebel Walls beskriver som "Europas designmecka" firades förstås ordentligt i e-handlarens lokaler.
- Vi hade italiensk musik på högsta volym i lunchrummet och stämningen var på topp! rapporterar marknadskoordinatorn Hanna Bondesson i ett mejl till Ehandel.se.