Det svenska tapetföretaget Rebel Walls frĂ¥n BorĂ¥s grundades 2012 och har sedan dess växt stadigt. Förra Ă¥ret var Ă¥ret dĂ¥ det hände mycket hos Rebel Walls. Bland annat överträffade företaget sitt omsättningsmĂ¥l för 2018 och landade pĂ¥ 36 miljoner kronor, jämfört med 2017 dĂ¥ aktören omsatte 28 miljoner.Â
Tapetföretaget fick även till ett samarbete med H&M. Rebel Walls sĂ¥lde tapeter frĂ¥n H&M Home pĂ¥ sin e-handel, och lanserade även en gemensam kollektion med modejättens Home-avdelning.Â
LÄS ÄVEN: E-handlare och inredningsjätte lanserar gemensam kollektion
Det BorĂ¥sbaserade e-handelsföretaget har sedan dess start satsat pĂ¥ expansion, och har idag blivit en global aktör med försäljning i 65 länder.
Förra Ă¥ret tillsattes ocksĂ¥ en ny vd. Den som klev in i rollen var Fredrik Appelqvist som fick uppdraget att bygga vidare pĂ¥ den internationella försäljningssuccĂ©n.Â
LĂ„S Ă„VEN: Rebel Walls nĂ¥dde 65 länder pĂ¥ sex Ă¥r - tar in ny VD
Och bara ett halvĂ¥r senare, i september 2018, lanserade Rebel Walls sin italienska sajt. Men firandet varade inte länge. Redan i samband med den italienska lanseringen meddelades nästa plan. Bolaget skulle fortsätta att växa, och bĂ¥de Europa och Nordamerika lĂ¥g i sikte, och en expansion i Asien och Sydamerika.Â
LĂ„S Ă„VEN:Â Rebel Walls slog 28 miljoner - lanserar italiensk sajt
Sagt och gjort. Idag lanseras fem nya marknader; Japan, Singapore, Nya Zeeland, Kanada och Portugal. Nu finns alltsĂ¥ Rebel Walls tapetsortiment tillgängligt pĂ¥ 16 lokala sprĂ¥k fördelat över 24 sajter. Samtidigt meddelar företaget att de under 2019 ska nĂ¥ en omsättning pĂ¥ 50 miljoner kronor.Â
– Vi upplever att vĂ¥ra kunder uppskattar och finner det trovärdigt att kunna handla pĂ¥ sitt eget sprĂ¥k. För oss är vĂ¥r närvaro online grundläggande, sĂ¥ det är särskilt viktigt att vara sökbar pĂ¥ flera sprĂ¥k i sökmotorerna, Fredrik Appelqvist i ett pressmeddelande
Nästa Ă¥r, 2020, planeras ytterligare expansioner i Asien.