Det svenska tapetföretaget Rebel Walls från Borås grundades 2012 och har sedan dess växt stadigt. Förra året var året då det hände mycket hos Rebel Walls. Bland annat överträffade företaget sitt omsättningsmål för 2018 och landade på 36 miljoner kronor, jämfört med 2017 då aktören omsatte 28 miljoner.
Tapetföretaget fick även till ett samarbete med H&M. Rebel Walls sålde tapeter från H&M Home på sin e-handel, och lanserade även en gemensam kollektion med modejättens Home-avdelning.
LÄS ÄVEN: E-handlare och inredningsjätte lanserar gemensam kollektion
Det Boråsbaserade e-handelsföretaget har sedan dess start satsat på expansion, och har idag blivit en global aktör med försäljning i 65 länder.
Förra året tillsattes också en ny vd. Den som klev in i rollen var Fredrik Appelqvist som fick uppdraget att bygga vidare på den internationella försäljningssuccén.
LÄS ÄVEN: Rebel Walls nådde 65 länder på sex år - tar in ny VD
Och bara ett halvår senare, i september 2018, lanserade Rebel Walls sin italienska sajt. Men firandet varade inte länge. Redan i samband med den italienska lanseringen meddelades nästa plan. Bolaget skulle fortsätta att växa, och både Europa och Nordamerika låg i sikte, och en expansion i Asien och Sydamerika.
LÄS ÄVEN: Rebel Walls slog 28 miljoner - lanserar italiensk sajt
Sagt och gjort. Idag lanseras fem nya marknader; Japan, Singapore, Nya Zeeland, Kanada och Portugal. Nu finns alltså Rebel Walls tapetsortiment tillgängligt på 16 lokala språk fördelat över 24 sajter. Samtidigt meddelar företaget att de under 2019 ska nå en omsättning på 50 miljoner kronor.
– Vi upplever att våra kunder uppskattar och finner det trovärdigt att kunna handla på sitt eget språk. För oss är vår närvaro online grundläggande, så det är särskilt viktigt att vara sökbar på flera språk i sökmotorerna, Fredrik Appelqvist i ett pressmeddelande
Nästa år, 2020, planeras ytterligare expansioner i Asien.