I juni kunde vi berätta om ReDeal. En ny e-handelstjänst som via kunders rekommendationer skulle öka e-handlares försäljning. Företaget vill via en plugin på order-bekräftelsesidan locka kunderna till att sprida nätbutiken till sina vänner.
- Oftast ger man kunden en belöning i form av en rabatt på nästkommande köp om man rekommenderar butiken för en eller flera vänner tillsammans med en rabatt som vännerna kan nyttja i just den aktuella butiken, sade bolagets grundare och VD Jens Schill.
Kan påvisa konkreta resultat
Nu har ReDeal fått gehör för sin tjänst när e-handelsplattformen Viskan hoppar på tåget efter att företaget kunnat visa upp fina resultat.
- För funktionalitet och kringtjänster där det redan finns kompetenta leverantörer inleder vi hellre samarbeten än att uppfinna hjulet på nytt. Det gör att vi kan fokusera på det vi gör bäst. ReDeal är ett bra exempel på det. De har lagt nästan ett år av tester och finslipning på sin lösning och kan påvisa konkreta resultat, säger Sten Selin, VD på Viskan.
Enligt Viskan väljer 16 procent av de som handlat och fått använda ReDeals lösning att rekommendera butiken för sina vänner efter avslutat köp.
- Det gör deras tjänster intressanta för våra kunder, säger Sten Selin.