Blommor, choklad och potatisar i all ära. Det går idag att skicka det mesta för att glädja sina medmänniskor med e-handelns hjälp. Som till exempel en purjolök, något som Purjogram kan hjälpa till med.
Tjänsten lanserades i slutet av förra året och nu är det dags att vidareutveckla konceptet något. Det rör sig dock inte om breddning av sortimentet utan om utkörning av så kallade purjoketter, en bukett med purjolökar.
– Istället för att lägga purjogrammet på brevlådan, inslagen i en kartong, gör vi istället en bukett av flera purjolökar och kör ut till mottagaren. Det ska bli kul att få se mottagarens reaktion "in real time", säger Adam Åstrand, grundare av Purjogram.
Levereras färdigsnittade, i en Tesla
Testerna med direktlevererade buketter inleds idag, onsdag, och är tillgängliga inom Göteborgs stad för en kostnad av 299 kronor. Självklart är purjolökarna då färdigsnittade och redo för att sättas i lämplig vas direkt vid leverans.
– Purjoketterna körs ut i samarbete med Glad & CO i deras Tesla S85 vilket vi tror kan addera en rolig kontrast mellan lyx och skojeri. Samtidigt är det roligt att ta steget från bara online till något mer offline och vara en del av distributionskedjan, säger Adam Åstrand.