PostNord har lyckats få tillbaka Lindex som kund, och ska nu ansvara för leveranserna från klädkedjans distributionscentral i Partille till butikerna i Norge, Sverige och Finland. Parternas tidigare samarbete sades upp för tre år sedan eftersom PostNord inte kunde uppfylla de krav som Lindex ställde.
- Vi har samarbetat tidigare men hade då vissa svårigheter att få leveranserna på de tider vi ville. Det är tydligt att PostNord lyssnat och tagit till sig av våra önskemål, säger Lindex transportchef Maria Fransson i ett pressmeddelande som har skickats ut av PostNord.
"Händer ganska ofta"
Det nya avtalet, som inleddes vid årsskiftet och även omfattar delar av Lindex e-handel, kom till eftersom PostNord nu har anpassat sig efter sin kunds önskemål.
- Nu levererar vi på de tider som Lindex vill ha, och vi gör det med hög leveranskvalitet. Vi har ett kontrolltorn som övervakar deras flöden och dessutom har affären vuxit i omfattning, nu ingår även Finland, skriver PostNords PR-chef Markus Trautmann i ett mail till Ehandel.se.
Hur ofta händer det att ni tappar en kund och sen får tillbaka samma kund på nytt?
- Det händer ganska ofta att kunder kommer tillbaka efter att de testat en konkurrent, och i de allra flesta fallen handlar det om att vi har en högre leveranskvalitet.
Ehandel.se har även sökt Lindex presstjänst för en kommentar direkt från företaget.