Nyligen kunde vi berätta om den danskgrundade e-handelsleverantören Pixelz, som genom hjälp med efterbearbetning av produktbilder vill hjälpa e-handlarna att visa en bättre bild av sig själva.
LÄS ÄVEN: Pixelz vill hjälpa e-handlarna att ge en bättre bild av sig själva
Nu har företaget fått in 7 miljoner dollar, motsvarande knappt 60 miljoner svenska kronor, för att bygga ut sin verksamhet runtom i världen. Bland annat väntar nu en USA-expansion.
- Vi vill hjälpa studior att producera mer och på en högre nivå än någonsin tidigare. Att använda Pixelz är ett sätt för märken att frigöra mer tid åt kreativitet. Efterbearbetning borde inte vara en flaskhals eller en outsourcad hantering som bara ger huvudvärk. Vi ger studior total transparens och konsekvent kvalitet, ska företagets medgrundare Thomas Kragelund ha sagt i ett uttalande, enligt Techcrunch.
Företaget finns redan, förutom i Danmark, i bland annat Tyskland, Spanien och Brasilien.