ANNONS

Partykungen rullar ut sin första TV-reklam

Partykungen rullar ut sin första TV-reklam

Partykungen.se tar snart klivet in i var mans vardagsrum. I höst släpper man nämligen en ny reklamfilm som ska visas både på TV och YouTube. Samtidigt går man in som officiell sponsor av dokusåpan Paradise Hotel.

ANNONS

NetOnNets reklamfilm ”Lager than life” med pojkbandet Backstreet Boys var en lyckad satsning om man får tro företaget själva. De är förstås inte den enda e-handlaren som satsar på TV-reklam och nu meddelar Partykungen.se att även de kommer att synas i rutan inom kort.

I reklamfilmen, som är inspirerad av den virala YouTube-succén DollarShaveClub.com, får man följa "Partykungen" när han går runt på lagret och besöker olika teststationer där produkter som Partykungen säljer testas på allvar.

– Förra året var första gången vi testade radioreklam inför Halloween, reklamen sändes i SBS-kanaler Rockklassiker och The Voice, med gott resultat. Radioreklamen gav mersmak och under våren har vi därför anlitat en mediabyrå för att spela in en reklamfilm här på lagret, säger Joel Svensson, VD och marknadsföringsansvarig på Partykungen.se.

Reklamfilmen kommer förutom att gå regionalt i Kanal 5 i höst, även att visas på YouTube och i TV3:s playkanal.

– Vi har valt att köra en mix av traditionell TV med Online-TV, där vi tror att vi kan komma ännu närmare kunden. Online-TV har även den fördelen att vi kan spåra all trafik och försäljning och därmed lättare få en bild av hur bra den betalda reklamplatsen presterar, säger Joel Svensson.

Sponsrar Paradise Hotel

Partykungen har även slutit ett exklusivt avtal med TV3 som officiell sponsor av den livesända talkshowen "Studio Paradise", vilken sänds i samband med den nya säsongen av Paradise Hotel.

Paradise Hotel har fått utstå en hel del kritik för att visa berusade människor som stundtals beter sig tämligen tvivelaktigt i TV-rutan. Något som Joel inte ser något problem med.

– Vi är ganska liberala i hur vi ser på saker och ting. Om människor vill bjuda på sig själva i nationell TV och andra tycker om att titta på det, då tycker vi att man ska få göra det. Att målgruppen dessutom är väldigt lik den typiska kunden hos oss gör det till ett bra samarbete för båda parter.



Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se