Prisjakts årliga tävling där kunderna får rösta på sin favoritnätbutik är nu över. Den vinnande e-handlaren blev Apotea som för femte året i rad tar hem utmärkelsen Årets nätbutik. Totalt var det över 5000 nätbutiker som deltog i omröstningen.
- Trots den tuffa konkurrensen lyckas Apotea näst intill abonnera på utmärkelsen Årets Nätbutik, vilket visar att de har ett fantastiskt framgångsrecept vad gäller fokus på hela kundresan. Det är också kul att se att branschen som helhet satsar hårt på just detta, med exempelvis Audio Video som tar hem kategorin Bäst kundservice, säger Carl Vult von Steyern, Nordenchef på Prisjakt, i ett pressmeddelande.
121 460 kronor till Friends
En butik som Prisjakt väljer att lyfta lite extra är IKEA som efter en ganska drastisk omställning mot e-handel nu lyckas ta hem sin kategori i Prisjakts tävling. Den nya butiken Resväskor.se tar samtidigt hem kategorin Årets nykomling.
LÄS ÄVEN: Deras väskor ska ta dem ut på resan mot 100 miljoner
- Att IKEA tar hem kategorin Möbler och inredning kan ses som en stor vinst med tanke på IKEA:s massiva jobb i omställningen till fokus på e-handel. Årets nykomling är Resväskor.se, vars ägare tidigare i november sagt att de vill omsätta 100 miljoner kronor om fem år, skriver Prisjakts presskontakt.
Eftersom Prisjakt ger en krona per röst till välgörenhetsorganisationen Friends så innebär det att 121 460 kronor i år skänks till organisationen.
Alla vinnare i årets tävling:
Årets Nätbutik 2018 – Apotea
Apotek och hälsokost - Apotea
Bäst kundservice - Audio Video
Datorer och mobilt - Inet
Kök och hushåll - Cervera
Möbler och heminredning - IKEA
Skönhet - Cocopanda
Spel och film - CDON
Årets nykomling - Resväskor.se
Årets onlinevaruhus - CDON
Vitvaror - Tretti
Sport - Sportamore
Skor, kläder och accessoarer - Smilebutiken
Ljud och bild - Elgiganten
Leksaker - Lekmer
Hem och trädgård - Hylte Jakt & Lantman
Friluftsliv - Outnorth
Foto och video - CyberPhoto
Byggvaror - Bauhaus
Bil och garage - Däck365
Barn och baby - Babyland