ANNONS

Ny mammaprenör - satsar endast pÄ e-handeln

Ny mammaprenör - satsar endast pÄ e-handeln
Grundaren Mathilda Wibom Westerberg.

Drog igÄng frÄn köksbordet under mammaledigheten.

ANNONS

Mathilda Wibom Westerberg slutade inte drömma om de dÀr sÀngklÀderna som hon fick chansen att sova i under sin semester pÄ Mallorca.

Efter vÄrt bröllop sÄ bodde, jag, min man Jacob, och vÄr lilla dotter pÄ ett Boutique-hotel uppe i bergen pÄ Mallorca. NÀr vi vaknade pÄ morgnarna kÀnde jag mig otroligt avslappnad och utvilad pÄ ett sÀtt jag inte hade pÄ lÀnge. SjÀlvklart berodde det mycket pÄ omstÀndigheterna men hela familjen var överens om att vi sov i de bekvÀmaste sÀngklÀderna vi nÄgonsin hade fÄtt sova i, skriver grundaren Mathilda Wibom Westerberg.

NÀr vi checkade ut frÄn hotellet tog vi oss till Palma för att undersöka om vi kunde köpa liknande hem till oss sjÀlva, det visade sig att det skulle kosta en mindre förmögenhet. Men tanken pÄ de dÀr sÀngklÀderna försvann inte, och kort dÀrefter startade jag Juniper.

Hon ville gÀrna unna sig men prislappen pÄ sÀngklÀder med högsta kvalitén sades inte vara liten. DÀrför satsade hon pÄ sin dröm och drog igÄng sitt företag Juniper, frÄn köksbordet under mammaledigheten.

Att starta Juniper under min mammaledighet har absolut varit utmanande pÄ flera sÀtt, framförallt att försöka fÄ tiden att rÀcka till. Men med en stark passion till sin affÀrside, ett stort driv och en förmÄga till att vara flexibel i jobbpassen utefter sitt barn, dÄ tror jag att allt Àr möjligt, sÀger hon till Ehandel.se.

Mathilda ska lansera sin e-handel pÄ tisdag, den femte mars, och hoppas utmana jÀttarna i branschen genom att erbjuda premiumsÀngklÀder till ett bÀttre pris.

E-handeln ska sÀnka priserna

Strategin till detta Àr att kapa sÄ mÄnga mellanhÀnder som det bara gÄr. Enligt Mathilda handlar det om att hon hittade en lucka pÄ marknaden, och hennes fokus ligger dÀrför endast pÄ egen e-handel. De etablerade aktörerna som sÀljer högkvalitativa sÀngklÀder idag har inte e-handeln som sitt huvudfokus, vilket höjer priserna rejÀlt, menar hon.

Hennes tvĂ„ ledord Ă€r hĂ„llbart och enkelt; “det ska vara enkelt att handla och det ska vara enkelt att kunna bĂ€dda snyggt och sova gott”. SĂ€ngklĂ€derna Ă€r gjorda av hundraprocentig Supima bomull, som odlas i Kalifornien. Produkterna designas dock i Stockholm och tillverkas sedan i Tel Aviv.

Dena nya e-handeln kommer att erbjuda leveranser över hela vÀrlden. Men under vÄren planerar mammaprenören en stor satsning i Sverige, och senare under hösten siktar hon Àven pÄ Danmark, Tyskland och England.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se