Det är inte bara NetOnNets omgjorda pophit ”Lager than Life” som fått sig ett lyft, elektronikhandlarens e-handel har rustats upp. Sajten har fått en mer modern och responsiv design med fokus på enkelhet och användarvänlighet.
– Nu blir det blir lättare för våra besöka att läsa och navigera på vår webbplats oavsett vad de använder för enhet, säger Harald Ennen, VD på NetOnNet.
En ny plattform
Den gamla sajten har NetOnNet dragits med ända sedan 2009 och nu sex år senare är det alltså dags för en uppdatering. Arbetet med den nya sajten har pågått i ungefär ett år och blir en viktig pusselbit i satsningen på lagershoppar.
– Lanseringen innebär två väsentliga förändringar; ny teknisk plattform och ny design som tillsammans skapar förutsättningar för våra ambitioner om att vara det bästa omnichannelkonceptet, säger Harald Ennen.
E-handelsjätten har ännu inte rullat ut den nya sajten utan smygtestar den på nya.netonnet.com. Den nya sidan erbjuder som andra moderna webbplatser en automatiskt anpassning mot olika skärmar och enheter. Man har även valt en toppmeny istället för den gamla sidomenyn, en vanlig ändring i och med övergång till responsiv design.
Att NetOnNet valt att först testa den nya butiken är förmodligen ingen dum idé för när vi skulle handla i den denna morgon så fungerade inte kassan, något som dock snabbt verkar ha fixats.