E-handelsföretaget Najell, vars historia vi tidigare berättat om, växer så det knakar. I år har de hittills redan passerat förra årets omsättning och satsar nu på att dubbla densamma innan 2017 läggs till handlingarna.
“Kunderna mycket välinformerade”
Men i det arbetet har de insett att de behöver en ny roll på företaget. Således rekryterar de nu Mimmie Bergvall som e-handelschef och chef för digitala kanaler.
- Vi tog beslutet att anställa en person till att arbeta med de här bitarna eftersom kunderna idag är mycket välinformerade om vilka produkter de vill ha innan de besöker en fysisk butik eller en butik online, skriver företagets grundare Niklas Najafi till Ehandel.se.
Vill ha tydligare profil online
Han tror att företagets digitala profil behöver stärkas i takt med att e-handel generellt blir allt viktigare.
- Har vi en för otydlig eller otillräcklig profil online så kommer kunderna välja något annat varumärke oavsett om Najell egentligen hade varit perfekt för deras behov. Vi ser redan idag att vår egna e-handel blir en allt viktigare kanal för oss och då är det viktigt att vi gör en rejäl satsning för att bli starka inom det digitala, skriver han.
Mimmie Bergvall kommer närmast från jobbet som kommunikatör hos Bolaget Fastighetsförmedling i Malmö och kommer därmed nu att jobba med att ytterligare etablera Najells digitala närvaro samt utveckla det strategiska arbetet med e-handeln.
“Ett steg i rätt riktning”
Målsättningen är att öka försäljningen både i den egna e-handeln och hos återförsäljarna.
- Tjänsten på Najell är ett steg helt i rätt riktning för mig då jag vill fokusera på att arbeta strategiskt med digital kommunikation och marknadsföring, säger Mimmie Bergvall i ett pressmeddelande.
Under hösten kommer företaget även släppa en del nya produkter och nya färger på produkter i det befintliga sortimentet.