Klädföretaget Svea, som omsätter 77 miljoner kronor, gör nu egna satsningar i den fysiska världen. Familjeföretaget har investerat 280 000 kronor i Göteborgsföretaget Touchtechs teknik och ska nu öppna två olika fysiska koncept med stark e-handelskoppling.
- Vi kommer att testa två olika vägar med hjälp av Touchtech, dels en variant i mer traditionell butiksmiljö men också ett renodlat online/offline-koncept där fokuset ligger på event, PR och upphämtning i vårt showroom på Grev Turegatan i Stockholm, säger Sveas marknadschef Ted Wallmansson i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Twilfit nästa butikskedja att omfamna jätteskärmarna
Den nya butiken på Grev Turegatan, som alltså ska ha ett extra starkt e-handelsfokus, är nu nära att slå upp portarna.
- Svea-butiken, som också fortsättningsvis kommer att fungera som PR-kontor, showroom och eventlokal, öppnar torsdagen den 25 oktober, skriver modeföretaget idag.
"Online-försäljning med Touchtech"
I den nya butiken, som alltså öppnar på torsdag, ska det finnas ett begränsat fysiskt urval av det ordinarie sortimentet, medan hela sortimentet ska nås via skärmar från Touchtech.
- Kunden ges möjlighet att se hela kollektionen, beställa online från butiken och få hemleverans, även returer hanteras i butiken, förklarar Svea.
Tanken är att Touchtech ska öka försäljningen och lönsamhet i butikerna, samt bidra till en förbättrad kundupplevelse.
- Det här är ett självklart steg i Sveas digitala transformation. Online-försäljning med Touchtech är ett sätt att ytterligare öka vår servicegrad, säger Ted Wallmansson.