Möbeljätten Mio, som vid flera tillfällen har berättat om sin snabbväxande e-handel, summerar nu en framgångsrik Black Week. Tack vare en stark tillväxt i samband med Black Friday blev årets novembermånad möbelvaruhusets bästa månad någonsin.
LÄS ÄVEN: Mio: "E-handeln är vår största säljkanal"
- Vi hade stora förhoppningar och en tuff målsättning att öka med 30 procent under Black Week. När vi summerar aktiviteten är resultatet en tillväxt på över 50 procent och på e-handeln var tillväxten betydligt större, berättar Mios vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande.
30 miljoner besökare på ett år
Mios tillväxt för hela november landade på 22 procent och omsättningen kom upp i 650 miljoner kronor. Företaget berättar inte vad e-handelns omsättning kom upp i, men passar på att berätta att Mios hemsida har haft över 30 miljoner besökare under de senaste tolv månaderna.
- Just nu hjälper vi fler kunder än någonsin att skapa hem att trivas i och vara stolta över. Den här prestationen är summan av insatsen från 2 000 passionerade medarbetare i Mio-laget, säger Björn Lindblad.
Mio har nu 70 butiker på olika håll i landet. November blev den 82:a månaden i rad med tillväxt för företaget.
LÄS ÄVEN: Mio Marketplace närmar sig - köper ännu mer lageryta