Matförsäljningen på nätet fortsätter att öka. Tidigare i år stod det klart att matförsäljningen på nätet växte med med nära 50 procent jämfört med 2014. Nu visar siffrorna för andra kvartalet att ökningen då fortsatte med 43 procent.
Under perioden ökade middagslösningarna med 31 procent samtidigt som lösplockad mat ökade med hela 56 procent. Allt enligt en ny rapport från Svensk Digital Handel.
– De starka tillväxttalen vi ser tyder på att intresset för att handla livsmedel på nätet fortsätter att öka. Aktörerna har satsat mycket på marknadsföring och andra säljdrivande aktiviteter, vilket ger resultat i form av att allt fler konsumenter testar att handla livsmedel på nätet, säger Jonas Ogvall, VD på Svensk Digital Handel.
Enligt Jonas Ogvall på Svensk Handel har den svenska livsmedelsförsäljningen på nätet ökat med 44 procent hittills i år.
- Prognosen är att branschen kommer att omsätta drygt 4 miljarder kronor under 2015. Med den här utvecklingstakten kommer den prognosen sannolikt att överträffas.