Efter månader av förberedelser har det till slut blivit dags för den stora premiären. I dag lanseras nätbutiken Hermine Hold, som ska sälja håraccessoarer i premiumsegmentet.
Anpassat för sociala medier
Bakom projektet står bland andra Isabella Löwengrip och Joachim Lindström och Filip Ummer från e-handelsföretaget iDeal of Sweden. Redan tidigt i processen gick trion ut och meddelade att tanken med Hermine Hold var att sälja en produkt som skulle vara lätt att marknadsföra i sociala medier.
LÄS ÄVEN: Proffsen slår sig ihop - ska nå miljarden med ny e-handel
Utöver att vara Instagramvänliga är Hermine Holds produkter tänkta att fylla en lucka på marknaden. Planen är att de också ska fungera väl ihop med den kundkrets som Isabella Löwengrips befintliga bolag redan når.
"Blod svett och tårar"
Nu har Hermine Hold gått från planeringsstadiet till verkligheten, och från och med i dag är sidan alltså öppen för beställningar. Inte helt oväntat har sidans första kollektion fått namnet Isabella, och förhoppningen är förstås att den ska falla kunderna i smaken.
- Folk pratar om blod, svett och tårar - och till det skulle vi vilja lägga en hel del skratt och gemenskap. Och såklart - alla ni som har följt oss på den här resan. Utan er input skulle det här aldrig ha varit möjligt, hälsar Hermine Hold i ett nyhetsbrev.
Namnet Hermine Hold sägs vara hämtat från grekiskan - där Hermine betyder att resa - och tyskan, där ordet betyder kraftfull och stark. Nätbutikens grundare har tidigare sagts vara att slå igenom internationellt, och att nå en miljard kronor i omsättning under de fem första åren.