Att låta användarna stå för innehållet blir allt mer populärt. Vi har även fått ett svenskt företag som nu endast jobbar med att lösa denna biten åt e-handlarna. Företaget går under namnet Flowbox och vi har bland annat skrivit om hur de hjälpt Indiska med att fånga upp användares innehåll i sociala medier.
LÄS ÄVEN: Indiskas Instagram-knep: "Ger mer trafik till e-handeln"
Nu hoppar e-handelsleverantören Jetshop på tåget och inleder ett samarbete med Flowbox för att göra det enkelt för nätbutikerna att visa upp kundernas egna bilder, från olika sociala medier.
– Vi ser att allt fler e-handlare efterfrågar en tjänst som hjälper dem att ta vara på kraften som finns i sociala medier. Därför har vi valt att inleda ett samarbete med Flowbox, som är det företag som vi anser ligger i framkant när det kommer till den här typen av tjänster, säger Olle Hyberg, Chief Networking Officer på Jetshop, i ett pressmeddelande.
"Det skapar förtroende hos kunderna"
Enligt Jetshop så skapar Flowbox en mer levande sajt med autentiskt innehåll. Leverantören menar att många e-handlare har insett att kundernas egna bilder i sociala medier ofta är mer inspirerande och engagerande är traditionella reklambilder.
– Genom att lyfta in innehåll från sociala medier som Instagram i sin e-handel skapas en tydligare bild av hur kunderna faktiskt använder företagets produkter. Det skapar förtroende hos kunderna vilket i sin tur ökar konverteringen. Samarbetet med Flowbox är ett bra exempel på hur Jetshop jobbar för att ge våra kunder tillgång till ny, spännande funktionalitet som ökar försäljningen och kundupplevelsen, säger Olle Hyberg.
Först ut bland Jetshops kunder att använda tjänsten ska vara Lagerhaus. Andra handlare som använder Flowbox ska vara Odd Molly, Casall, Cervera, Gina Tricot, Stutterheim och Hemtex.