Efter mindre än ett års verksamhet har företaget Lace Laboratory, som säljer trosor via e-handel, lyckats få ett stort genomslag. Företaget har i dag tusentals följare på Instagram, och bland kunderna finns bland andra entreprenören och sociala medier-proffset Isabella Löwengrip - som enligt uppgift ska ha uppmärksammat Lace Laboratorys trosor på sin blogg.
- Bästa underkläderna jag testat! De sitter fantastiskt på och känns så otroligt lyxiga, heter det i blogginlägget.
Bakom Lace Laboratory står Faye Flensburg och Felicia Lönnqvist, som nu har siktet inställt på att nå ut till en bredare allmänhet. Den 1 december öppnar duon en popup-butik i gallerian Mall of Scandinavia.
- Det ska bli superspännande. Vi sköter nästintill all distribution via vår egen online-sida idag så ska det bli intressant för oss att komma ut och träffa kunder. Mall Of Scandinavia under julhandeln känns också som ett fantastiskt tillfälle att nå ut med vårt varumärke, säger Felicia Lönnqvist i ett pressmeddelande.
"Har aldrig varit riktigt nöjda"
Lace Laboratory är även i full gång med att avsluta sin första investeringsrunda. Senare i år räknar bolaget med att expandera till resten av Europa.
Och tanken är att kunderna inte bara ska vara just kunder, utan att det ska byggas en slags community kring Lace Laboratorys produkter.
- Idén till Lace Laboratory kom egentligen till av den simpla anledningen att vi aldrig varit riktigt nöjda med vår troslåda – varför ska man behöva rucka på kvalitet, design och pris för att känna sig bekväm, snygg eller välklädd? Men bolaget är så mycket mer än trosor, vi håller på att skapa en stark kvinnlig community där våra kunder är lika delaktiga i processen som vi är, säger Faye Flensburg.