Det svenska företaget Lace Laboratory som grundades för drygt ett år sedan, har från start vuxit envist och blivit en stark trosaktör på den svenska marknaden.
Grundarna, Faye Flensburg och Felicia Lönnqvist, berättade om sin resa med e-handeln på det kvinnliga e-handelseventet Gmeet, i början av mars. Lace Laboratorys varumärketskännedom är uppbyggd genom aktörens sociala kanaler, och det var även ett av ämnena som de pratade om, nämligen hur viktiga sociala medier är för e-handeln.
LÄS ÄVEN: Årets kvinnliga branschevent - nätverkssuccé
- Vi använder våra sociala kanaler till att ta reda på vad våra kunder vill ha. Vi frågar dem om allt ifrån färger och trosmodeller till hur produkterna ska visas upp på vår sajt. Sociala medier är superviktigt för oss, sa Faye Flensburg på Gmeet.
Genom att interagera med sina troskunder på sociala medier har de samtidigt byggt upp en kvinnlig community, som idag blivit en central del av företagets filosofi.
Vi pratade med Faye Flensburg strax efter duons föreläsning på årets Gmeet, och frågade om bland annat den kvinnliga communityn. I videointervjun berättar hon även om vad som har hänt sedan Ehandel.se berättade om dem sist samt hur man sticker ut i mängden med en produkt som redan finns.
En av de större nyheterna i år, som vi redan rapporterat om, är varumärkets lansering på Amazon.
- Det är verkligen en milstolpe för oss. Vi går in i en ny spännande fas. Vi ser Amazon som en ultimat plattform för att snabbt nå ut till flera marknader samtidigt, sa Faye Flensburg i ett tidigare uttalande.