ANNONS

KappAhl tar steget in i den mobila handeln

KappAhl tar steget in i den mobila handeln

KappAhl lanserar en mobil hemsida för den svenska marknaden. Förutom att underlätta nätshoppingen ska mobilversionen även hjälpa kunden att själv kunna ta reda på vilken butik som har det önskade plagget inne, och vilka storlekar som finns kvar.

ANNONS

M-handeln i Sverige är het för tillfället och många e-handlare verkar nu vilja ha en mobil e-butik lagom till julhandeln.

Clas Ohlson och NetOnNet släppte sina mobilversioner i förra veckan. Nu meddelar även modekedjan KappAhl att man lanserar en hemsida för mobiltelefoner på den svenska marknaden.

– Genom lanseringen utökar vi tillgängligheten för våra kunder och erbjuder inspiration och shopping alla årets dagar, dygnet runt, var kunden än befinner sig, säger KappAhls marknadsdirektör Anders Paulsson.

Ska ge snabba avslut

För drygt ett år sedan lanserade KappAhl sin nya e-handel. I utvecklingen av den hade man stort fokus på inspiration och produktinformationen.

– Vid utvecklingen av den mobila sidan har vårt fokus varit att skapa en enkel shoppingupplevelse var kunden än är. Sidan ska upplevas som lätt att använda och ge möjlighet att snabbt komma till avslut, säger Anders Paulsson.

Den mobilanpassade sidan ska också underlätta för kunden att själv hitta information om lagerstatus ner på storleksnivå på plagg, och vilken som är den närmsta butiken som har plagget inne.

– Vår nya mobila sida gör det lättare för kunden på flera sätt och möter förväntningar om e-handel i mobilenheter, säger Anders Paulsson.

Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se