Efter ett succéår då företaget bland annat gett sina anställda en extra månadslön, då det gått så pass bra, flyttar nätbutiken nu in i sitt nya lager.
I mars förra året tog man det första spadtaget på det nya lagret på 5000 kvadratmeter. Runt tusen kvadratmeter skulle dock dedikeras till showroom, paketutlämning och kontor. Allt står nu färdigt och det är en riktig färgklick företaget kan visa upp för oss.
Färgglad matsal hos Partykungen
Joel Svensson, grundare och VD på Partykungen, berättar för oss att han är supernöjd med resultatet.
- Man har ju alltid en utopi över hur det skulle kunna bli och oftast blir det ju sämre men den här gången har det verkligen överträffat alla våra förväntningar, säger Joel Svensson.
En designad myshörna hos Partykungen
Vem har inrett och designat lokalerna?
- Vi har tagit hjälp av formAt arkitektur där inredningsarkitekten Helena Kozak varit med och ritat upp alla rum inklusive möbler och färger.
Det är ett minst sagt färgglatt kontorslandskap som Partykungen har att erbjuda sina anställda. Man ska även bjuda på bra ställen att vila ut sig och ladda batterierna. Vilket kan passa bra under den stressiga Halloween-försäljningen.
Slappna av med lite Super Mario
Hur fungerar lagerupphämtningen på nya stället?
- Super! Vi har nu ett läge cirka 200 meter från E4 vilket gör det väldigt smidigt för kunder som vill hämta sina beställningar direkt. Med vårt nya Showroom kan kunder även till exempel prova maskeradkläder innan dom bestämmer sig för att ta med dem hem, säger Joel Svensson.
Partykungen lämnar ut mellan 20 och 30 paket om dagen via sitt nya lager till kunder som föredrar att fysiskt besöka nätbutiken.
Här kan kunder hämta ut sina nätorder
Hur mycket av lagerkapaciteten använder ni?
- Vi har inte vågat räkna exakt men cirka hälften av de fasta lagerplatserna upptas idag av produkter. Vi räknar med att kunna dubbla både sortiment och lagervärde innan det blir trångt.
Partykungen har skapat utrymme för tillväxt
Hur länge kan ni stanna tror du?
- Svårt att säga, mycket beror på om vi vill växa på höjden eller bredden. Det vill säga med fler produkter eller med mer försäljning av befintliga produkter. Vi tror att vi kan växa ytterligare några år här innan vi behöver göra något lokalmässigt.
Partykungen planerar sedan en tid tillbaka att även expandera till Norge. En expansion som ska stödjas av det nya lagret. Lanseringen har tidigare flyttats fram och vi undrar förstås hur det går med Norge. Joel Svensson meddelar att den internationella expansionen ska ske innan Halloween i år, vilket är Partykungens största försäljningsperiod.
Lagerflytten ska ha kostat mellan 5 och 6 miljoner kronor varav inredningen gått loss på cirka 2 miljoner.
- Nu kan vi kvalificera oss som ett riktigt IT-företag som bränner pengar och vaskar champagne i avloppet, säger Joel Svensson med glimten i ögat.