JC har under de senaste åren haft problem med en vikande lönsamhet och november meddelade ett stort antal franchisebutiker att man lämnar kedjan och startar Jeansbolaget efter att man inte kommit överens om nya avtal.
Nu tar franschisekedjan nya tag och inom loppet av en månad har JC lanserat två nya butikskoncept som, förutom ett mer konkurrenskraftigt utbud, ska erbjuda dagens digitala kunder en bättre köpupplevelse.
Förutom att butikerna i Femman-huset och Kompassen i Göteborg gjorts om lanserades premiumkoncepet JC (ACE) i samband med öppningen av Mall of Scandinavia den 12 november i Stockholm.
Ger ökad tillgänglighet
JC ser sin nya strategi och vision som ett viktigt steg för företagets utveckling och långsiktiga tillväxt med målet att bli ”your number one denim destination”. Butikerna kommer också integreras fullt ut med e-handeln där JC ser butikerna lika mycket som servicecenter och showroom som butik.
– Vi har idag en fantastisk servicenivå och det vill vi förstärka ytterligare i framtiden. Med en fullt integrerad e-handel kommer kunderna få ett större utbud och ökad tillgänglighet, samtidigt som shoppingen blir mer individuellt anpassad, säger Thomas Behring, vd JC.