ANNONS

IDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

IDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017
Nathalie och Christoffer tog emot iDeal of Sweden-grundarnas pris
Foto: Företagarna

"De är den ideala förebilden för en ny generation företagare".

ANNONS

Joachim Lindström och Filip Ummer kan numera titulera sig själva Årets Unga Företagare i Sverige 2017. Duon har grundat e-handelsföretaget iDeal of Sweden, som gick från garaget till 70 miljoner på tre år, och belönades i fredags med det prestigefyllda priset under en gala i Stockholms stadshus. Dessvärre var de själva just då på resande fot och det blev därför istället företagets medarbetare Nathalie Edström och Christoffer Sjögren som fick vara på plats för att ta emot utmärkelsen. 

"Uppvisar en sanslös tillväxt"

Arrangören, branschorganisationen Företagarna, anser att iDeal of Sweden har “skapat en ledande e-handel för snyggt designade mobilskal, fodral & mobilplånböcker som kombinerar mode med funktion”.

- Årets Unga Företagare i Sverige 2017 uppvisar en sanslös tillväxt som de flesta bara kan drömma om. Med sin uthållighet och innovativa marknadsföringsmetoder har vinnaren skapat en svensk exportsuccé och kommande miljardbolag. De är den ideala förebilden för en ny generation företagare, skrev juryn i sin motivering.

Under fredagens gala delades även kvällens huvudpris, Årets Företagare, ut. 2015 gick priset till Apoteas vd Pär Svärdson och 2016 var det Daniel Wellington-grundaren Filip Tysanders tur. Det här året fick e-handlarna stå tillbaka för hudvårdsmärket Maria Åkerberg, som dock säljer sina produkter hos flera e-handlare.

Skincity på hedersvärd andraplats

Bland annat ingår hennes produkter i sortimentet hos Skincity, som fick andrapriset i samma deltävling.

- Årets andrapristagare har med modern teknik utnyttjat kraften i det fysiska mötet och byggt sitt bolag framgångsrikt. Med ett individuellt och personligt bemötande skapar de starka relationer till sina kunder och ger dem exakt vad de behöver plus det där lilla extra för att överraska. En prestation som kräver både passion och skinn på näsan, skrev juryn om Skincity.

För att bli Årets Företagare krävs det bland annat att man ska äga majoriteten av sitt eget företag, att man på något sätt har utvecklat sin bransch, samt att man har varit en förebild för andra. För att utses till Årets Unga Företagare måste man dessutom vara under 30 år gammal.

För mer information om tävlingen och årets vinnare besök Företagarnas hemsida.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap