Den första november kunde vi berätta att influencern Bianca Ingrosso skulle starta e-handel, efter flera framgångsrika samarbeten med nätbutiker.
LÄS ÄVEN: Bianca Ingrosso startar e-handel med eget skönhetsmärke
Den nya e-handeln och det tillhörande skönhetsmärket Caia Cosmetics kommer i dag att öppna sina portar i vad företaget kallar en pre launch.
"En hög mängd order på en gång"
Vi frågade partnern och delägaren Jesper Matsch vad detta innebär.
Det innebär att kunderna kan lägga order nu för att vi ska kunna skicka ut produkterna till kunderna innan jul. Om vi hade lanserat om en vecka eller två när julhandeln dragit igång så hade vi, och våra partners, haft lite för dåligt med tid att skicka ut varorna, då vi tror att det kommer komma en hög mängd order på en gång, säger Jesper Matsch och fortsätter:
Det är viktigt att komma ihåg att vi inte skickat ett enda paket tidigare och det är anledningen till att vi vill ha några extra dagar på oss. Därför ger vi konsumenterna möjligheten att lägga order nu och få varorna i mitten av december. Vi kommer helt enkelt att kunna förbereda allt fram till att paketen packas och skickas ut.
Enligt Jesper Matsch är smygöppningen satt till klockan 10.00 i dag och man kommer att sammanföra detta med ett högt tryck i de sociala kanaler som bland andra medgrundarna Bianca Ingrosso och Vanessa Lindblad sitter på.
Vi kommer att gasa på i våra egna sociala kanaler, såväl som på Biancas och Vanessas kanaler. Sen trycker vi på enter och så går sidan upp och vi hoppas att allt går vägen. Hela teamet är samlat i ett rum, med kundservice, en massa datorer och analyser som uppdateras kontinuerligt. Jag föreställer mig att det blir lite hektiskt, men hoppas så klart att vi har förberett oss på ett idealiskt sätt.
"Det har varit magiskt"
Vi frågade även Jesper om vilken plattform de valt inför denna stora lansering.
Vi använder oss av Askås. De har gjort ett superjobb med utvecklingen och hela Jonas Askås team har verkligen visat vad kundservice handlar om. Jennifer och Marlene på Askås har verkligen förstått varumärket. Det tror jag varit en nyckelfaktor. Att ha två tjejer som bär ansvaret för sajten, som förstår sig på målgruppen, och kan konkretisera vår vision har varit magiskt, säger Jesper Matsch.
Utöver Askås så ska Biancas nya e-handel drivas med Specter och betallösningen ska vara från Klarna.
När paketen ska ut så skickas de från Bonver på Lidingö. Vi är nöjda med hur alla parter har kommunicerat med varandra och att det varit glad stämning i hela utvecklingsprocessen, säger Jesper Matsch.