Ellos har under det senaste året gjort flera personalmässiga anpassningar för att ta verksamheten bort från traditionell postorder och mot modern e-handel. Nu kommer den senaste stora nyheten på området - nämligen att det anrika postorderföretaget har rekryterat sin nya e-handelschef Jessica Egman från den snabbväxande e-handlaren Jollyroom, där hon har haft rollen som marknadschef.
Som e-handelschef på Ellos kommer Jessica Egman enligt ett pressmeddelande att ansvara för företagets övergripande försäljning.
- Jessica har gedigen kunskap och erfarenhet inom digital försäljning och marknadsföring, konstaterar Ellos i pressmeddelandet.
Får sällskap av två andra nya chefer
Hon tillträder sin nya roll under februari i år.
- Jag ser mycket fram emot att komma till Ellos, ett varumärke med en gedigen historia och en väldigt spännande framtid. Jag brinner för utveckling och försäljning och ser stora möjligheter med Ellos varumärkesplattform, säger Jessica Egman.
I samma veva som Jessica Egman går över till Ellos kommer företaget även att få två andra nya ansikten på kontoret. Marina Davarinou som senast kommer från NetonNet blir företagets varumärkeschef och Mathias Parkhagen har rekryterats från DHL till tjänsten som logistikchef.
- Jag är mycket glad över att knyta Marina, Jessica och Mathias till Ellos Group. I och med dessa rekryteringar stärker vi vårt team med ett tydligt tillväxt- och lönsamhetsfokus. Vi har gjort en framgångsrik transformation av företaget och nu är det dags att öka takten i att leverera lönsam tillväxt. Med våra tre nya medarbetare får vi de bästa förutsättningar, säger Hans Ohlsson, VD och koncernchef för Ellos Group.