Den viktiga julhandeln väntar fortfarande runt hörnet men redan nu kan skönhetsbutiken Glamma.se konstatera att 2017 har levererat en positiv utveckling. Bolaget meddelar att arbetet med att hitta rätt kanaler och att öka utbudet har lönat sig, och att årstillväxten för närvarande ligger på 330 procent.
- Vi har ett starkt tillväxtfokus och vänder på alla stenar för att öka takten varje månad. I kombination med att vårt utbud ständigt växer gör det att vi har goda förhoppningar om att kunna öka takten ytterligare säger Tina Pavic, e-handelsansvarig på Glamma.se, i ett pressmeddelande.
25 procent upp månad till månad
2016 omsatte Glamma Nordic AB, som är företaget bakom Glamma.se, drygt 3,3 miljoner. Det här året väntas alltså den summan ha stigit rejält.
Vad landar er omsättning på i år?
- Vi är mitt i en finansieringsrunda. Om det är OK så anger jag gärna inte detta detaljerat men kan säga att det är mer än 10 miljoner kronor i årstakt. Vi växer med cirka 25 procent månad till månad, skriver vd:n Amir Mofidi i ett mejl till Ehandel.se.
All time high i oktober
Glamma.se har numera ett sortiment på över 13 000 produkter från över 300 varumärken, och försäljningen har alltså ökat stabilt över året. I oktober fick företaget över 3500 order till sin e-handel.
- I oktober slog vi all time high på alla punkter och sålde därmed mer än vad vi gjorde förra julen vilket är fantastiskt, säger Tina Pavic.
Utöver att sälja skönhetsprodukter via e-handel erbjuder Glamma.se stylingtips samt agerar förmedling för olika typer av skönhetsbehandlingar. Bakom företaget står entreprenörerna Amir Mofidi och Dimitrij Hallengren som dessutom har fått draghjälp av investerarna Collector Bank, Bonnier Media och affärsängeln Magnus Emilsson.