Merförsäljningskanalen Fyndiq växer som bara den. Vi har tidigare rapporterat om deras tillväxtökning i både kunder, order och omsättning. Nu har marknadsplatsen för fynd nått milstolpen 1 miljon unika kunder. Siffran ska gälla Sverige även om fyndkanalen numera även finns i Tyskland.
- För att fira det här lite extra bjuder nu Fyndiq den miljonte kunden Martine på en weekend för två till Berlin - Fyndiqs andra hem, meddelar företaget.
På Fyndiq blev det tydligen kramkalas när man i veckan nådde denna milstolpe, en siffra som verkar ha överträffat förväntningarna.
- Det här är galet stort! När vi började med det här så visste vi att det fanns många fyndsugna svenskar där ute. Nu när vi står här och tillsammans med våra handlare har levererat fynd till en miljon personer därute i stugorna är det så att man får en tår i ögat. Jag och Dinesh kramades precis. Vi är så sjukt stolta!, säger Fredrik Norberg, medgrundare och CMO på Fyndiq.
"Poppar ingen skumpa"
Merförsäljningskanalen som hoppas nagga Amazon i kanten låter dock inte en miljoner kunder gå till deras huvuden. Speciellt inte eftersom att julhandeln ligger alldeles runt hörnet.
- Även fast det här är väldigt stort så poppar vi ingen skumpa här inte. Vi har 240 fötter här på Fyndiq och alla springer snabbt och vill göra saker och ting ännu lite bättre för vi är långt ifrån nöjda. Just nu så håller vi på att julpynta kontoret för att komma i rätt stämning och göra oss redo för en hejdundrandes julförsäljning, säger Fredrik Norberg.