Omniaktören Sea Life, som säljer kläder från en rad väletablerade varumärken, verkar ha hittat rätt balans mellan e-handel och fysiska butiker.
Säsongsbutiker i skärgården
Företaget har i dag butiker på NK i Stockholm och på Emporia i Malmö, och driver dessutom ett antal säsongsbutiker i Stockholms skärgård. Dessutom har företaget alltså en egen e-handel, som vi bland annat berättade om i samband med att företaget för något år sedan rekryterade modekedjan Indiskas e-handelschef.
LÄS ÄVEN: Redo för nya jobbet: "Känns fantastiskt roligt"
Nu har Sea Life offentliggjort sina försäljningssiffror för verksamhetsåret 2018 och det är en stark tillväxt som visas upp. Bolagets omsättning nådde nära 103 miljoner kronor, vilket innebär en ökning med 65 procent från 2017 års siffra.
Vände till vinst efter sju år
Dessutom lyckades bolaget, som levererat röda siffror sedan 2012, den här gången få till ett positivt resultat på drygt en halv miljon. Enligt Sea Lifes årsredovisning har ökningen att göra med utökade satsningar inom fysisk retail.
- Företaget har under 2018 förvärvat en ny butik i centrala Stockholm som genererat en omsättningsökning, skriver företaget.
Sea Life grundades i Stockholm 1988.