E-handel är inte bara butiker på nätet som säljer fysiska varor. Faktum är att omkring 50 procent av allt som säljs på nätet har med resor att göra, och resebranschen har förstås genom åren dragit många lärdomar som även andra e-handlare kan ha nytta av. Vid årets första Emeet, som går av stapeln i Helsingborg den 7 april, kommer Flygstolens VD och grundare Linda Bjernstål bland annat att medverka i en paneldebatt om tillväxt.
- Vi var långt före många av de e-handlare som finns nu och har många erfarenheter att dela med oss av. Framför allt finns det en skalbarhet hos tjänsteföretag som kan vara svårare att få till när man arbetar med fysiska produkter, säger hon.
Emeet i Helsingborg, som du kan anmäla dig till här, blir Linda Bjernståls första.
- Jag har aldrig varit med tidigare men ser fram emot att nätverka och träffa andra e-handlare. Det ska bli roligt och väldigt spännande.
Vill bryta sig igenom reklamtrötthet
Linda Bjernstål anser att det behövs evenemang i stil med Emeet där företagare kan träffas och nätverka. Hon berättar att hon under sina tolv år i sin nuvarande roll inte haft möjlighet att träffa e-handlare på det sätt som Emeet erbjuder.
- Många står ju inför samma utmaningar. Det är det jag tycker är positivt att man kan diskutera dessa och få nya infallsvinklar.
Emeet är precis som tidigare år en knytkonferens där alla deltagare förväntas delta och medverka i de sessioner som äger rum under dagen.
Vad vill du gärna ta upp under Emeet?
- Jag tycker att det hade varit intressant att prata om Adblock och om hur man som konsumentföretag kan bryta sig igenom den här reklamtröttheten som finns, säger Linda Bjernstål.