ANNONS

Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner
Annika MĂ¥rtensson, vd för Homeroom

"Finns tankar om att gĂ¥ in i fler länder".

ANNONS

Nu har det snart gĂ¥tt ett halvĂ¥r sedan Ellos Group lanserade sitt fjärde varumärke, Homeroom.se, och försäljningen har gĂ¥tt som planerat.

Försäljningstrycket har varit i linje med en mycket högt ställd förväntan. MĂ¥let är att mer än tiodubbla vĂ¥r omsättning jämfört med 2018, och än sĂ¥ länge taktar vi pĂ¥ plan, säger Annika MĂ¥rtensson, vd för Homeroom, till Ehandel.se och fortsätter:

Vi märker att det finns en mycket hög efterfrĂ¥gan pĂ¥ vĂ¥ra produkter, och det är roligt. Vi ser ocksĂ¥ att försäljningstillväxten ökar mĂ¥nad för mĂ¥nad. MĂ¥nga kunder kommer tillbaka och handlar igen, samtidigt som fler och fler hittar till oss.

Har nĂ¥got gĂ¥tt överraskande bra?

Försäljningen av sängar har gĂ¥tt ännu bättre än vi trodde. Sängförsäljning online kan vara utmanande eftersom en del vill ha möjlighet att prova sängarna i butik, men detta har vi inte märkt av, berättar Annika MĂ¥rtensson.

Webbutiken har sedan start funnits pĂ¥ alla nordiska marknader, översatt till respektive sprĂ¥k.

Vi gick in i alla nordiska länder direkt. Det finns tankar om att gĂ¥ in i fler länder i framtiden, men just nu fokuserar vi pĂ¥ vĂ¥r nordiska bas, säger Annika.

LÄS ÄVEN: Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Företagets plan sträcker sig ända fram till slutet av nästa Ă¥r, dĂ¥ ska Homeroom.se ha omsatt 100 miljoner kronor. Men för att lyckas med det jobbar aktören pĂ¥Â strategier som ska leda dem fram till sitt mĂ¥l.

MĂ¥lsättningen är att omsätta 100 miljoner kronor under 2020. Det viktigaste för att nĂ¥ dit är att fortsätta sätta kundnöjdheten först. Vi fokuserar ocksĂ¥ pĂ¥ att bredda sortimentet i butiken med bĂ¥de nya kategorier och inom befintliga kategorier, för att bidra till en ännu bättre shoppingupplevelse, avslutar Annika.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se