Addnature, Lensway, Nordic Design Collective, Gents. Antalet e-handlare som startar egna magasin duggar tätt nu för tiden. Nu har första numret av Eleven Magazine släppts och därmed sällar sig alltså även Eleven till skaran av e-handlare som blir tidningsfolk.
20 sidor skönhet
Den 20 sidor tjocka tidningen ska nu locka kunderna att köpa sommarens hetaste skönhetsprodukter.
- Vi vill inspirera våra medlemmar och kunder med härliga produktplock, djupdykande artiklar om våra varumärken och intervjuer som lär oss något nytt. Syftet är likväl att lyfta våra varumärken till våra egna tjänster som kundklubben, gravyr av produkter, varuprover i kassan och våra tre butiker i Uppsala, Örebro och Stockholm, säger Michael Gegerfeldt, VD på eleven i ett pressmeddelande.
Produktionen sker inhouse
Tidningen ska nu distribueras via beställningar från Eleven.se och i vissa fall i någon av butikerna, där kunderna kan få med sig tidningen hem.
Magasinet är enligt företaget framtaget med hjälp av deras egna experter och all produktion ska ske inhouse. Tanken är att den ska komma ut fyra gånger per år och finns även i digitalt format.
LÄS ÄVEN: Eleven går mot lönsamhet: "Skånt att stå på egna ben"