Skönhetsbutiken Eleven gör en rejäl makeover och byter logga. Det innebär även att företaget ger sin signumfärg, alltså rosa, "ett litet lyft". Den nya signumfärgen är också en rosa nyans, men har enligt Eleven "en mer modern och elegant framtoning".
"Förbättringar på alla fronter"
Den nya signumfärgen har av företaget även fått namnet Blush.
- Eleven har under hösten fått ett lyft med nya fräscha färger och former. Men vi är inte klara där! Under vinter väntar spännande förbättringar på alla fronter och där du som kund står i fokus, skriver företaget bland annat i ett pressmeddelande.
Förutom Blush har den nya loggan även två andra färger, som man valt att kalla för Petrol och Golden touch.
- Skönhet är så mycket mer än bara vita rockar som löser problem! Det vill vi framhäva med vårt nya formspråk som nu är mer lekfullt utan att vara barnsligt, samtidigt som det är premium men fortfarande inbjudande och varmt, sammanfattar företaget det nya färgvalet.
"Så mycket mer än bara ytan"
Samtidigt menar företaget nu att det nya utseendet bara är början på en större förändring.
- Våra nya färger och logga är bara början på denna förändringsresa. Det nya Eleven handlar om så mycket mer än bara ytan! Det vi har fokuserat på är kundens upplevelse; vi har sett över våra produkter, gjort en ordentlig uppstädning och satsar framåt på ett sortiment med den perfekta mixen av klassiskt, premium och trend.
Elevens nya stil på hemsidan
Satsar på skönhetscontent
Under hösten och vintern ska Eleven nu successivt förbättra sin funktionalitet på hemsidan, vilket sägs syfta till en mer “inspirerande och smidig köpupplevelse” varje gång du handlar.
- Det kommer att gå lättare och snabbare att hitta det man söker, vi kommer även att satsa stort på inspirerande skönhetstutorials kombinerat med underhållande och utbildande artiklar till dem som mer än gärna drömmer sig bort, avslutar företaget.