Sedan Donald Trump tillträdde som USA:s president har ett antal av hans motståndare uppmanat till bojkott av hans dotter Ivanka Trumps varumärke. Märket omfattar bland annat mode, väskor och smycken.
Plockades bort av Nordstroms
Ivanka Trump riktade till en början in sig på att nå ut via återförsäljare, något som inledningsvis var en lyckad taktik. När bojkotten inleddes hade hon samarbeten med amerikanska aktörer som Macy’s, Nordstroms och Bloomingdale’s. En del av dem är fortfarande aktuella, men under förra året valde bland andra Nordstroms att plocka bort Ivankas kollektion ur sitt sortiment.
Sedan dess ska märkets försäljning ha varit skakig. Det menar åtminstone tidningen Power Retail, som nu avslöjar att Ivanka Trump har tagit till ett nytt grepp för att få upp försäljningssiffrorna. Nämligen en egen e-handel, som ska ha öppnat för beställningar i veckan.
E-handel i kombination med livsstilstips
Den hittas på Ivanka Trumps livsstilsblogg, som ska ha lanserats 2014. Utöver att e-handla kan bloggens besökare bland annat ta del av styling- och vardagstips samt intervjuer med mäktiga kvinnor, inklusive Ivanka Trump själv, meddelar Power Retail.
Ivanka Trump arbetar sedan en tid tillbaka som assistent till sin far, och uppges därför inte längre ha någon operativ roll i sitt bolag.