Känns det som att sommaren precis tog slut? I så fall får du nog tänka om. Ett säkert tecken på att julen är på väg är nämligen att e-handlare börjar lägga upp julkalendrar till försäljning.
Räknar ner till släppet på sajten
Och nu är det alltså dags. I morgon går startskottet för försäljningen av Skincitys julkalender, och e-handlaren - som just nu räknar ner till släppet på sin sajt - väntar sig strykande åtgång.
- Vi reserverar oss för slutförsäljning inom någon dag, meddelar Lovisa Hedlund, Concept Assistant på Skincity, i ett mejl till Ehandel.se.
Skincity har enligt Lovisa Hedlund skissat på kalenderns innehåll och utseende sedan förra årets julhandel. Nytt för i år är att de kunder som lyckas klicka hem en kalender får 25 luckor att öppna, istället för de mer traditionella 24. Det innebär alltså utvalda 25 produkter, som ska vara värda betydligt mer än vad kunden får betala för kalendern.
"Känner oss rustade"
Precis som tidigare år släpps årets kalender i ett begränsat antal.
- Det exakta antalet vill vi inte avslöja, men vi har ökat upplagan en aning från förra året för att möta efterfrågan bättre. Vi vill hålla en begränsad kvantitet på vår hudvårdskalender, det är en exklusiv happening i limited edition.
Har ni förberett er på något särskilt sätt för lanseringen i morgon?
- Vår logistikavdelning är en av de viktigaste länkarna och vi har förberett med extra personal för att fortsätta kunna hålla samma snabba leverans som våra kunder förväntar sig av oss. Det är såklart extremt krävande rent logistiskt när försäljningen peakar på ett sådant sätt som den gör en dag som denna. Men med noga planering, ökad kapacitet för sajten, erfaren logistikpersonal samt bra processer, så känner vi oss rustade för morgondagen, avslutar Lovisa Hedlund.