Syskonen Emil och Wilma Holmqvist har tagit både Youtube och e-handeln med storm, och i dag omsätter de miljoner på sina olika verksamheter. Och även om duon har satsat allt mer på sitt varumärke Hickap - förra året lanserades till exempel en ekologisk kollektion - så har de långt ifrån tappat sina Youtube-rötter.
LÄS ÄVEN: Hickap tänkte om - gör hela sortimentet ekologiskt
"Bara att nomineras var en vinst"
På galan Guldtuben, som sändes i SVT i förra veckan, tog Emil och Wilma Holmquist hem priset “Årets Entreprenör”. Detta trots tuff konkurrens från kända profiler som Isabella Löwengrip, Kenza och Hannah & Amanda. Nu har duon hunnit smälta sitt pris något, men glädjen är fortfarande stark.
- Vi blev otroligt överraskade av att vi vann! Att bara bli nominerad och jämförd med dessa stora entreprenörer var en vinst för oss. Att sedan gå och ta hem allt känns helt galet! skriver Emil Holmquist i ett mejl till Ehandel.se.
Fick flest röster
Tanken med Guldtuben är enligt galans hemsida att "hylla Sveriges främsta digitala kreatörer", och anledningen till att just Emil och Wilma vann sitt pris var att flest personer hade röstat på dem.
- Vi har fantastiska följare som vi har allt att tacka för detta! För oss betyder det otroligt mycket på så sätt att vi får något slags kvitto på att vi gör något bra. Att alla tusentals timmar vi lägger ner faktiskt uppskattas, och att vi har ett grymt stöd, avslutar Emil Holmquist.
LÄS ÄVEN: Från Youtube-succé till e-handel och miljonomsättning