Så sent som i december kunde vi berätta att möbelföretaget Mio haft digitala order för 200 miljoner sedan de startade sin e-handel 2013.
"En fantastisk utveckling" av e-handeln
Nu visar det sig att e-handeln även bidragit till det goda årsresultatet för 2016, som landar på en omsättningsökning med 16 procent.
- Vi har aldrig i Mios drygt 50-åriga historia inspirerat och förnyat så många hem som vi gjorde år 2016. Vi har heller aldrig haft så många besökare i butik och vi ser hur bra våra fysiska butiker samverkar med e-handeln som haft en fantastisk utveckling sedan den startades för tre år sedan, säger Björn Lindblad i ett pressmeddelande.
"En avgörande faktor"
Och företaget pekar själva ut orsaken: Konceptet med att få e-handeln att samverka med de fysiska butikerna har varit helt avgörande för framgångarna.
- Mio ser den totala kundupplevelsen, och att möta kunden där och när hen vill genom fysiska butiker och e-handel, som en avgörande faktor för framgångarna, skriver de i pressmeddelandet.
Företaget meddelar också att 2017 börjat bra med en ökning i januari på 11 procent. Detta efter ett starkt december där omsättningen ökade med 21 procent. Det innebär att företaget nu haft organisk tillväxt i hela 60 månader i rad, alltså varje månad de senaste fem åren.