Efter att ha avslutat 2016 på topp - enligt VD:n Pouya Boland blev december den bästa månaden i företagets historia - har Chiquelle inlett det nya året med att lansera Chiquehome som ska sälja inredningsföremål under eget varumärke.
"Stor efterfrågan på marmorinredning"
Först ut är en kollektion bestående av marmor- och glasbord, men sortimentet kommer att utökas efterhand.
- Vi kommer definitivt att expandera med fler produkter inom en snar framtid, men allt ska följa samma linje. Det måste vara relaterat till mode, säger Pouya Boland.
Chiquelles VD noterar att inredning är väldigt populärt - framför allt i de nordiska länderna - och ser därför stora möjligheter med att utöka sin modehandel med inredningsprodukter.
- Numera blandas och matchas inredning med mode och vi tror att det finns en stor efterfrågan på modern marmorinredning, samtidigt som det knappt finns några återförsäljare som erbjuder detta. Och e-handeln har inga begränsningar eller regler, man kan egentligen sälja allt som matchar ens varumärke och strategi.
Vill uppfattas som varumärke
I samma veva som lanseringen av Chiquehome meddelar Chiquelle att företaget kommer att fasa ut sina leverantörer under de kommande månaderna för att på sikt istället designa och tillverka både mode och inredning i egen regi.
- Den främsta anledningen är att Chiquelle är ett varumärke och vi vill förstärka det genom att producera alla kollektioner och produkter själva, istället för att handla från okända varumärken, säger Pouya Boland.
Chiquehomes sortiment kommer att ligga på Chiquelles vanliga webbplats. All inredning som beställs från företaget kommer att skickas till kunderna från Chiquelles huvudlager i Stockholm.