I slutet av veckan kommer e-handlaren Chiquelle att bygga ut sin nuvarande lageryta på knappt 500 kvadratmeter till en yta som är dubbelt så stor. Planen är att också ta in mer personal för att vara beredd när Black Friday och julhandeln står för dörren.
- Vi siktar på att nå 40 miljoner kronor i försäljning och för det måste vi investera både ekonomiskt och logistiskt med vårt lager och lagerutrymme. Den kommande perioden är den viktigaste på hela året, säger Pouya Boland, VD för Chiquelle.
Efter modehandlarens förra verksamhetsår, som tog slut i juni, landade omsättningen på 18 miljoner kronor, vilket var en ökning på 260 procent jämfört med året innan. Pouya Boland sade då att målet för det här året är 50 miljoner i omsättning.
Har ni ändrat det målet nu?
- Vid slutet av sommaren 2017 är vårt mål fortfarande att nå 50 miljoner men om vi ser på det från ett realistiskt perspektiv är det ett ganska svårt steg att gå från 17-18 miljoner till 50 miljoner. Att tredubbla i så höga siffror är svårt men vi kommer inte att ge upp.
Chiquelles lager ligger i Rosersberg i Stockholm där e-handlaren också har sitt huvudkontor. Skulle företaget behöva ännu större yta finns det möjligheter för fortsatt lagerexpansion i samma hus, enligt bolaget.
- Vi får leveranser varje dag och vill snabba upp processerna i vårt lager. Därför behöver vi tänka framåt och förbereda hela vårt team och strukturera för den kommande försäljningen, säger Hadi Doughforosh, COO på Chiquelle.