Sedan ett par år tillbaka har köks- och inredningsföretaget Cervera arbetat för att få till en bra omniupplevelse för sina kunder. Kedjan bedriver numera en hel del försäljning via sin e-handel, och under förra året togs ett nytt butikskoncept fram. Det skulle bland annat erbjuda kunderna möjlighet att delta i matlagningskurser i butiken.
LÄS ÄVEN: Knivslipning och matlagning i butik när Cervera går omni
"Har en bra grund att stå på"
Nu har det blivit dags för nästa steg på Cerveras digitala resa. Bolaget har nämligen lanserat en norsk e-handel. Den kommer enligt ett pressmeddelande att "erbjuda merparten av Cerveras breda sortiment samt leveranser över hela landet".
- Att lansera en e-handel i Norge är ett naturligt nästa steg för oss. Vi ser en stor efterfrågan på kvalitetsprodukter till köket och hemmet och vi är säkra på att vi har en plats att fylla på den norska marknaden. Vårt fokus på inspiration och våra mervärden i form av tjänster och content ger oss en bra grund att stå på, säger Cerveras vd Johan Junehed i en kommentar.
E-handelsskärmar och Click & Collect
Utöver ovanstående har Cervera gjort flera satsningar på e-handelsområdet. Företaget har till exempel beställningsskärmar i sina fysiska butiker och det går att via e-handeln reservera produkter som man kan hämta i butik inom två timmar.
- De senaste åren har vi tagit många viktiga steg inom digitalt och omnikanalsförsäljning, och vi ligger långt fram i utvecklingen, säger Johan Junehed.
Expansionen innebär att Cervera numera har e-handelssajter i Sverige och Norge. Företaget har även 74 fysiska butiker runt om i Sverige.