För drygt ett år sedan gjorde CDON.com en stor satsning på hemelektronik. Något som idag växt till den största produktkategorin på CDON.com.
Efter det utvidgade man även sortimentetet med leksaker från Lekmer.se och vitvaror från Tretti.se. Nu satsar man på ytterligare breddning med en helt ny kategori i satsningen på att bli ett nordiskt Amazon.
– Vi tar genom lanseringen av ett sport och fritidssortiment på CDON.com ännu en steg i utvecklingen från att vara en nätbutik till att bli ett fullsortiment internetvaruhus, säger Christian Eriksson, VD för CDON.com.
Ingen extern aktör
CDON har gjort en hel del spännande uppköp den senaste tiden och flaggade även för att öppna upp för andra e-handlare att fylla eventuella hål i utbudet. Mot provision på försäljningen skulle man låta externa företag synas på sidan, likt Amazon.
Friluftsliv och campingutrustning nämndes då som en produktkategori som kunde vara aktuell. Nu väljer dock CDON att göra den satsningen på egen hand, säger Christian Eriksson.
– Vi ser sport och fritid som ett spännande tillväxtområde där vi upplever att det idag saknas en stor aktör med ett riktigt bra sortiment.
Kategorin Sport & Fritid lanseras med ett tusental produkter inom träning, utomhusprodukter och fiske från välkända varumärken som Adidas, Casall och Polar.
– Med sport och sritid vill vi kunna erbjuda våra kunder allt inom träning, friluftsliv och utomhusaktiviteter. Vår ambition är att inspirera CDON.coms mer än två miljoner nordiska kunder och tillgodose dem rätt utrustning för ett rikt fritids- och friluftsliv, säger Christian Eriksson.
Källa: Press