ANNONS

Bred utrullning av Svea Ekonomis nya kassa

Bred utrullning av Svea Ekonomis nya kassa
Sveas nya kassa är nu ute på bred front

Efter smygstarten i oktober 2016 finns kassan nu tillgänglig på bred front.

ANNONS

En ny checkout som funkar både för B2B- och B2C-handel. Det är tanken med Svea Ekonomis nya checkout, som lanserades i oktober förra året.

Självlärande kassa med egen logotyp

Nu rullas kassan ut till den breda publiken och det innebär att fler kommer kunna ta del av dess funktioner.

Exempelvis lär sig checkouten hur kunden brukar vilja betala och anpassar sig efter det, erbjuder e-handlaren att använda sin egen logotyp och ger kunden möjlighet att välja en valfri leveransadress.

MultiChoice eller OneClick

E-handlarna väljer också själva om de vill tillämpa MultiChoice eller OneClick som betalsätt.

- Vi har även släppt dokumentationen för kunder som vill bygga sin egen koppling mot Svea Ekonomi. I samband med lanseringen släpper vi även ett helt nytt admin till våra kunder vilket vi hoppas ska underlätta deras dagliga arbete, säger Thomas Svensson, chef för partnersamarbeten och integration på Svea Ekonomi, i ett pressmedelande.

“Räknar med att släppa på fler kunder”

Bland de som erbjuder Svea Ekonomis checkout finns både leverantörer och plattformar. Hittills har Askås, Wikinggruppen, Prestaworks, E37, WooCommerce, Opencart, Virtuemart, Easyfy och Magento fått färdiga integrationer till den nya kassan.

- Det känns bra att kunna lansera en stark produkt med flera av våra nyckelpartners och vi har ett antal andra partners som integrerar vår checkout, så vi räknar med att kunna släppa på fler kunder på andra plattformar inom kort, avslutar Thomas Svensson.

Michell Grönlund