ANNONS

Big big world-Emilia ska lyfta NordicFeels försäljning

Big big world-Emilia ska lyfta NordicFeels försäljning

E-handlaren storsatsar på redaktionell e-handel.

ANNONS

Influencers och amabassadörer är det nya svarta och nu meddelar skönhetsbutiken NordicFeel att man värvat en 90-talskändis. Ingen mindre än Emilia Mitiku, förmodligen mest känd för sin låt Big big world, ska hjälpa NordicFeel att nå ut i bruset.

I går var det premiär för e-handlaren NordicFeels nya reklamfilm som började rulla på TV4. En reklamfilm där Emilia Mitiku står i rampljuset.

– NordicFeels val av ambassadör föll sig naturligt. Emilia är en kvinna i karriären men även som mamma vet hon vikten av att unna sig vardagslyx. Hon är full av energi och vi är övertygade om att hon kommer att inspirera och tilltala våra kunder i hela Norden, säger Tobias Mattsson, Chief Commercial Officer för NordicFeel.

Podcast om skönhet

NordicFeels satsning handlar dock inte bara om reklamfilm. Utan man tar ett större grepp kring att inspirera kunderna med innehåll. Ett område vi skrev om häromdagen i vår helgläsning om redaktionell e-handel.

– Vårt mål är att inspirera våra kunder genom att skapa en berättelse kring våra produkter och visa hur och när de kan användas. Detta gör vi genom vår nya reklamfilm, kundtidning, online-magasin Lifestyle samt en podcast om skönhet som lanseras senare i december, säger Tobias Mattsson.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se