Influencern Bianca Ingrosso har uppenbarligen fått mersmak på e-handeln, efter flera framgångsrika parfym-lanseringar tillsammans med nätbutiken NordicFeel. Nu startar hon nämligen upp ett eget skönhetsmärke som kommer att erbjudas exklusivt via en egen nätbutik.
LÄS ÄVEN: Besöksrekord hos NordicFeel efter Ingrossos lansering
Det nya märket heter CAIA och ska ha planerats under lång tid av Biancas team på företaget Beauty Icons AB. Fokus kommer att ligga på make-up, något som Bianca sägs få mest feedback på av hennes följare i olika sociala medier.
Make-up har ända sedan jag var liten varit ett av mina största intressen. Mina följare frågar mig dagligen om min make-up och vilka produkter jag använder. Nu är det dags att ta steget fullt ut och skapa de produkter som mina följare efterfrågar och jag saknar. Jag har satt ribban extremt högt vad gäller kvalitet. Utvecklingsarbetet har tagit enormt lång tid. Jag har besökt flera fabriker i Europa för att hitta rätt och nu använder vi oss av de bästa producenterna i världen, säger Bianca Ingrosso i ett pressmeddelande.
"Skapat ett superstarkt team"
Övriga ägare i bolaget ska vara Vanessa Lindblad, som har lång erfarenhet av influencer marketing, samt Mikael Snabb och Jesper Matsch som tillsammans ska ha över 15 års erfarenhet av att bygga skönhetsmärken.
Vi har skapat ett superstarkt team med lång erfarenhet från både skönhetsbranschen och influencer marketing. CAIA kommer att bli ett varumärke av högsta internationella klass och framöver ska vi lansera i många länder. Jag är superpeppad på att utveckla entreprenörskapet av min karrär, säger Bianca Ingrosso.
Det nya märket kommer att säljas exklusivt i den egna e-handeln, som går att hitta på Caiacosmetics.com. Den nya nätbutiken öppnar dock sina portar först den 20 november.