Så sent som i förra veckan stod det klart att rekonstruktionen av modekedjan Best of Brands hade misslyckats och att konkursen var ett faktum.
LÄS ÄVEN: Best of Brands kunde inte räddas - har nu gått i konkurs
Men nu står det klart att märket har räddats från sin väntade undergång. SDHJ Group, som ligger bakom shoppingklubbarna Campadre och Members.com, köper nämligen ut Best of Brands från företagets konkursbo.
Storsatsar på e-handel
I ett pressmeddelande från SDHJ Group heter det att planen nu är att skapa en "ledande modeportal för premiumvarumärken inom dam- och herrmode".
- Att ta över ett så pass starkt och internationellt gångbart varumärke med butiksverksamhet som Best of Brands är en jättemöjlighet för oss. Genom våra andra e-handelsbolag har vi kunskap och erfarenhet av hur man skapar en hållbar och vinstdrivande affär inom mode på nätet. Nu skapar vi ett nytt bolag och vår vision är att bygga något som på sikt ska bli en miljardaffär, säger gruppens vd Stefan von Stein i en kommentar.
"Stora möjligheter"
På Best of Brands agenda står nu en utvecklad e-handel, omnikanal och utlandslansering, berättar dess nya ägare. Planen är att först lansera i Norden för att så småningom göra märket globalt.
- Vi har sedan tidigare utvecklat en väl fungerande och skalbar infrastruktur för e-handel. Det ger oss stora möjligheter nu när vi tar över Best of Brands. Vi ska bygga ett nytt bolag som ger förutsättningar för framtidens handel och som ger våra leverantörer möjligheter som de inte haft tillgång till tidigare, säger Stefan von Stein.
LÄS ÄVEN: Efter konkursen: Best of Brands e-handelschef till resebranschen