I början av året skrevs det mycket om Best of Brands. Företaget hade sedan augusti varit i rekonstruktion och i januari försattes bolaget i konkurs. Men i samma ögonblick kom SDHJ Group, som ligger bakom Campadre och Members, in i bilden och räddade Best of Brands genom att köpa bolaget.
LÄS ÄVEN: Best of Brands räddat i sista stund - här är den nya ägaren
Nu är det dags för Best of Brands nästa steg. Idag lanserar företaget ett helt nytt omnikoncept och inleder samtidigt ett samarbete med betalleverantören Qliro.
Det nya omnikonceptet är resultatet av företagets storsatsning på att sudda ut gränserna mellan webbutiken och fysisk handel genom en total re-launch av e-handeln. Företaget ska även förändra sättet att shoppa på i den fysiska butiken.
- När man gör någonting helt nytt och banbrytande kommer det alltid finnas utmaningar och därför är ett tätt och kreativt partnerskap ett måste för att kunna leverera en helhetsupplevelse i framkant. Qliros lyhördhet och expertis inom betallösningar och e-handel är därför ovärderlig för oss, säger Stefan von Stein, vd på SDHJ Group, i ett pressmeddelande.
Men en ny e-handel kommer inte att lanseras förrän i maj. Best of Brands fysiska butiker har dock redan öppnats, men i och med omnikonceptet kommer de nu att digitaliseras.
Butikerna kommer bland annat möjliggöra för kunder att klicka hem varor som inte finns i butikens lager för direkt hemleverans. De betalmöjligheterna som kunderna har online kommer även finnas i de fysiska butikerna, till exempel köp på faktura eller delbetalning.
- Istället för att vara begränsad till lagret i butiken så kommer kunderna att kunna välja bland mer än 150 000 varor från vår e-handel, säger Stefan von Stein.