Di Digital rapporterar idag om betalbolagets Adyens siffror för andra halvan av 2018. I samband med rapporten slinker också uppgifter ut om ett nytt samarbete med Åhlens.
Det visar sig att Åhlens, med hjälp av Adyen, planerar att lansera en online-marknadsplats. Samarbetet ska, enligt Di Digital, gälla betalningar i varuhusen och i företagets nätbutik, samt i Åhlens kommande e-handelsplattform Åhlens Marketplace.
Sommaren 2019
Enligt uppgifterna ska den nya marknadsplatsen lanseras redan under sommaren i år. Åhlens har inte själva gått ut med satsningen än, men enligt tidningen lutar det åt en marknadsplats för tredjepartsäljare. Alltså inte helt olikt det som Zalando gör och som den svenska möbeljätten Mio också planerar att dra igång.
LÄS ÄVEN: Mio Marketplace närmar sig - köper ännu mer lageryta
Det som ytterligare stärker informationen kring denna satsning är att Åhlens nyligen sökt “onboarding managers”, som ska jobba med att få in tredjepartssäljare till en ny plattform.