Efter sex redan framgångsrika e-handelsbutiker lägger nu Adlibrisgruppen nu den sjunde till portföljen. Yayday heter nykomlingen och är en fyndbutik med en unik profil.
- Det är en fyndbutik för rolig shopping och allt kommer att kosta under hundralappen, berättar Linnéa Wiklund, informationsansvarig på Adlibrisgruppen.
Vill utnyttja potentialen
Sajten är bokstavligen sprillans ny. I förra veckan började företaget släppa på trafik och så sent som i måndags lanserades den fullt ut. Och enligt Linnéa Wiklund är den nya e-handeln delvis ett resultat av att Adlibrisgruppen vill utnyttja hela sin potential.
- Vi har sett att det går bra för företaget och att vi har ett så pass bra logistikflöde att vi kan utnyttja det ännu bättre än vi gör idag, förklarar hon.
Snabbt har det gått med Yayday - från idé till lansering på bara några månader, under ledning av projektledaren Kristina Ekström. Någon direkt marknadsföring av sidan har inte hunnits med ännu, men kommer att ta fart snart, enligt Linnéa Wiklund.
Ska nå ungdomarna med mobilanpassning
Huvudsyftet med den nya sidan är att nå yngre målgrupper, som företaget känner att de har missat.
- Tanken är att vi vill nå en ny målgrupp och därför har vi också haft stort fokus på mobilanpassning av sajten. Där har vi sett att vi behöver bli bättre.
Har ni lyckats med mobilanpassningen?
- Nu är den ju helt nylanserad och vi kan aldrig helt veta vad som funkar innan vi släppt in publiken, men syftet med lanseringen är också att testa och förbättra sidan, så inom kort kommer den vara helt fantastisk!