Gina Tricot har idag lokala sidor för Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. De resterande EU-länderna får nu en gemensam sida på engelska. Denna satsning kommer efter att Gina Tricot tydligen visat en 200-procentig ökning på nätet, jämfört med föregående år.
— Vår näthandel utvecklas fantastiskt och vi har sett ett stort intresse och efterfrågan på våra modenyheter, bland annat i sociala medier som Facebook. Det känns kul att nu kunna nå ut till en större marknad och erbjuda vårt mode till resten av Europa, säger marknadschefen Victor Appelqvist.
Den sociala biten verkar vara en av Gina Tricots styrkor. Bloggaren Sara Öhman, som kan det här med sociala medier, prisade tidigare i år deras satsning på Facebook. Ett inlägg som följdes upp av en intervju med Renée Säverot, e-handelsansvarig på Gina Tricot. Vi gissar att de nu vill få samma sociala genomslag i resten av Europa.
Källa: dagenshandel
Denna nyhet publicerades först i vårt nyhetsbrev Ehandelsnytt